دوشنبه ۱۳۹۴/۰۱/۱۰

اشراقي، تاريخ شناس برجسته کشور در بازديد از جشنواره نوروزي:

اقدامات شهرداري قزوين در بخش گردشگري قابل تحسين است

شهرداري در قزوين واقعا کار کرده و اقدامات زيربنايي شهرداري در بخش گردشگري قابل تحسين است.

 

استاد احسان اشراقي، تاريخ شناس برجسته کشور گفت: شهرداري در قزوين واقعا کار کرده و اقدامات زيربنايي شهرداري در بخش گردشگري قابل تحسين است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ استاد اشراقي در جريان بازديد از جشنواره نوروزي که در سراي سراي سعدالسلطنه برپا مي‌باشد، افزود: احداث پل هاي متعدد و مرمت و احياي بناهاي تاريخي نظير سراي سعدالسلطنه به طور قطع موجب رونق گردشگري و جذب توريسم به شهر قزوين مي شود که اميدواريم اين رويکرد ادامه داشته باشد.
اشراقي افزود: بازار وزير يکي از بازارهاي بزرگ ايران، بازار قيصريه يکي از مجموعه هاي کم نظير و عمارت عالي قاپو نيز داراي معماري عالي است که با بهره برداري درست از اين امکان هاي تاريخي مي توان گردشگران داخلي و خارجي بسياري را جذب کرد.
به گفته اين استاد برجسته تاريخ، رونق گردشگري در گرو اين است که ابتدا شهروندان قزويني علاقمند به بحث گردشگري و تاريخ و هويت شهر خويش باشند، در اين صورت مي توان شاهد جذب توريسم به قزوين باشيم.
وي اظهار کرد: قزوين مستعد احيا شدن را دارد و به طور قطع با احياي بناهاي تاريخي و جذب گردشگر مي توان صنعت توريسم را در قزوين رونق بخشيد، البته کارهاي خوبي توسط شهرداري انجام شده ست ولي مي توان با احياي بازهايي سنتي نظير چوگان بازي گردشگران را به اين شهر تاريخي سرازير کرد.
استاد اشراقي به شهرداري قزوين پيشنهاد داد تا بازي ها و سنت هايي قديمي را که مردم علاقه بيشتري به آنها دارد را در شهر قزوين احيا کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط