پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۰

روزبه، استاندار قزوين:

طرح جامع توسعه گردشگري براي شهر قزوين بايد تهيه شود

طرح جامع توسعه گردشگري براي شهر قزوين بايد تهيه شود تا با يک هماهنگي لازم قزوين در صنعت گردشگري سهم قابل توجه داشته باشد.

 

مرتضي روزبه، استاندار قزوين گفت: طرح جامع توسعه گردشگري براي شهر قزوين بايد تهيه شود تا با يک هماهنگي لازم قزوين در صنعت گردشگري سهم قابل توجه داشته باشد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مرتضي روزبه در سمينار " آگاه‌سازي توسعه شهر قزوين با محوريت گردشگري" افزود: اکنون گردشگري در سبد کالايي هر يک از خانواده‌هاي ايراني قرار گرفته است و ما مسئولان بايد با برنامه‌ريزي اقدامي انجام دهيم که همه مردم بتوانند عادلانه از اين سبد استفاده کنند.
استاندار قزوين با تاکيد بر اينکه بايد مشخص شود سهم قزوين از گردشگري چقدر است، گفت: قزوين داراي امکانات و ظرفيت‌هاي زيادي است اما سهم قزوين در  صنعت گردشگري بسيار کم است و بايد خروجي اين سمينار اين باشد که سهم قزوين در گردشگري مشخص باشد.
استاندار قزوين با بيان اينکه قزوين از پيشينه تاريخي برخوردار است، اظهار کرد: با وجود اين پيشينه تاريخي و فرهنگي غني، در گردشگري عقب هستيم که بايد اين عقب‌ماندگي را با تدوين و اجرايي کردن طرح ياد شده جبران کنيم.
وي گفت: هر ساله مسافران بسياري از قزوين عبور مي کنند که بايد با يک برنامه ريزي مدون قزوين را تبديل به مقصد گردشگري کرد.
اين مقام مسوول بيان کرد: بايد با تدوين طرح جامع گردشگري از کلي‌گويي فاصله بگيريم و با تعيين وظايف دستگاه هاي اجرايي به توسعه گردشگري بپردازيم و در اين راه بايد از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي استفاده کنيم.
وي با اشاره به اينکه قزوين در زمينه‌هاي آموزش هتل‌داري و مهمان‌داري با مشکلاتي مواجه است، افزود: بايد در اين زمينه آموزش‌هاي لازم صورت گيرد و در اين زمينه از آموزه‌هاي ديني نيز استفاده شود.
روزبه با اشاره به اينکه نحوه مهمان‌داري و هتل‌داري در جذب گردشگر مؤثر است، تصريح کرد: کشورهاي موفق در توسعه گردشگري به اين موضوع توجه ويژه‌اي دارند؛ در حالي که‌ آنها آموزه‌هاي ديني ما را در اختيار ندارند.
وي خاطرنشان کرد: درباره تکريم و استقبال از مهمان در آموزه‌هاي ديني ما دستورات مختلفي وجود دارد که بايد با بهره‌گيري و اجرايي کردن آنها به اهداف مطلوب خود در توسعه گردشگري برسيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط