پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

در جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر صورت گرفت:

ارائه گزارش روند پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان و شوارع پیرامونی آن

گزارش سبقه پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان (به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی) و شوارع پیرامونی آن از ابتدا تا کنونی در جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین و با حضور معاونین شهرسازی و معماری و ترافیک و حمل ونقل شهردار، مشاور راهبردی طرح و مدیر دفتر تسهیلگری مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان بیان کرد: به دعوت کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، جلسه‌ای برای ارائه گزارش ابعاد مختلف پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان (به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی) و شوارع پیرامونی آن برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه جوانب مختلف این پروژه شهری در چهار بخش کالبدی، ترافیکی، اجتماعی و میراثی و هویت شهری مطرح شد. بر این اساس، معاون معماری و شهرسازی شهردار در خصوص ابعاد کالبدی و شهرسازی و جایگاه این پروژه در محور گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توضیحاتی را بیان کرد.

رشوند آوه با اشاره به اهمیت موضوعات ترافیکی در پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان و شوارع پیرامونی آن گفت: معاون ترافیک و حمل ونقل شهری شهردار نیز توضیحاتی در خصوص مدلسازی ترافیکی محدوده طرح و بررسی‌های ترافیکی بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین ارائه کرد.

وی ادامه داد: دکتر سید مهدی مجابی، مشاور راهبردی پروژه که مدیر فنی طرح احیای دولتخانه صفوی نیز محسوب می‌شود، توضیحاتی در خصوص اهمیت پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه و شوارع پیرامونی آن در ارتقای کیفی مرکزیت بافت تاریخی قزوین و ایفای نقش کارآمد محور گردشگری مطرح کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت دفتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در بافت پیرامونی پروژه گفت: مدیر دفتر تسهیلگری نیز نتایج بررسی‌های اجتماعی را در قالب طرح اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی) که بر اساس پیمایش‌های میدانی و پرسشنامه‌های مختلف صورت گرفته بود بیان کرد.

وی در خاتمه گفت: رئیس و اعضای کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از اطلاع از ابعاد مختلف طرح، نظرات خود را در خصوص طرح و روند اجرای پروژه مطرح کردند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط