چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

در شب‌های ماه صفر صورت گرفت:

برگزاری آیین تعزیه در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه قزوین

مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، در قالب آیین تعزیه در شب‌های ماه صفر در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه آیین تعزیه، نوعی نمایش مذهبی است که شخصیت های آن به مصیبت‌خوانی واقعه کربلا می‌پردازند، گفت: مردم مؤمن خطه قزوین از دیرباز با برپایی مراسم تعزیه‌خوانی در شهرها و روستاها، تصویری از واقعه عاشورا را به عموم نمایش داده‌اند تا بطن و فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) را لمس کنند.

وی افزود: این نمایش آیینی برای چندمین بار بعد از پایان مرمت و احیای مجموعه سعدالسلطنه در این فضای تاریخی و فرهنگی به اجرا درآمده است. امسال نیز به مدت سه شب، مراسم تعزیه‌خوانی به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور شهروندان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و به صورت زنده از شبکه تلویزیونی قزوین پخش شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳ نفر در قالب گروه‌های تعزیه‌خوانی به برگزاری این آیین پرداختند، گفت: سرپرستی این گروه را انجمن تعزیه‌داران علمدار کربلا بر عهده داشت که از سابقه‌ای ۴۰ ساله در برگزاری این آیین مذهبی و فرهنگی برخوردار است.

وی ادامه داد: مراسم تعزیه‌خوانی در این شب‌ها به ترتیب با عناوین مُسلِم اِبنِ عَقیل، حُر اِبنِ یَزید ریاحی و تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) علمدار کربلا نمایش داده شد.

لازم به ذکر است؛ برخی مدیران و مسئولین استانی از جمله استاندار قزوین و معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی وی، مدیر کل حراست استانداری و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از این آیین مذهبی و فرهنگی بازدید به عمل آوردند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط