یکشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۰۶

رشوند آوه:

بخشی از خیابان شهدا بدنه‌سازی می‌شود

آرش رشوند‌آوه، مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، گفت: تعدادی از پلاک‌های ابتدای خیابان شهدا (سپه) در مقابل سر درب عالی‌قاپو در دستور کار بدنه‌سازی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: پروژه ساماندهی و احیای خیابان شهدا (سپه)، به عنوان اولین خیابان طراحی شده ایران، از سال ۸۷ توسط شهرداری آغاز شده و ساماندهی و احیای پروژه مذکور مانند تمام پروژه‌های شهری به صورت فرآیندی مستمر و در بخش‌های مختلف در دست اقدام است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به پروژه‌های احیای خیابان‌های تاریخی، بدنه‌سازی و ساماندهی جداره‌های این معابر است؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر، قطعات مختلفی از بدنه‌های خیابان شهدا (سپه) با مشارکت شهروندان و کسبه این معبر ساماندهی و مرمت شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين بیان کرد: به تازگی ۱۴ پلاک‌ در بدنه شرقی خیابان شهدا (سپه)، حدفاصل کوچه ایتام تا مقابل سردرب عالی قاپو در دست ساماندهی قرار گرفته است؛ البته بخشی از این فضا که در مالکیت شهرداری است، در حال بدنه‌سازی بوده و قسمتی که در اختیار شهروندان قرار دارد، از طریق مذاکره توسط دفتر تسهیلگری و خدمات نوسازی با مالکین، در حال برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: تا کنون مذاکراتی با مالکین ۸  پلاک در این بخش از خیابان شهدا (سپه) صورت گرفته که در مورد ۲ پلاک به نتیجه رسیده و تفاهم‌نامه مشارکت برای ساماندهی بدنه، تنظیم شده است و به زودی به اجرا در می‌آید.

رشوند‌آوه با بیان این مطلب که مساحت بدنه‌سازی در این بخش از خیابان شهدا (سپه) حدود ۲۵۰ متر مربع است، گفت: زمان پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه، ۳ ماه در نظر گرفته شده و پیمانکار به صورت مستمر در حال فعالیت جهت اجرای طرح است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته برای بدنه‌سازی در این قسمت از شهر می‌توان به لایه‌برداری و برداشتن الحاقات نما، آجرچینی نما، بندکشی  و اجرای ازاره سنگی اکناباد اشاره کرد. اجرای ازاره سنگی اکناباد و سنگ کف ورودی حجره‌ها، بام‌سازی، ساماندهی تاسیسات الکتریکال، تهیه و نصب کرکره برقی و سایه‌بان و... نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ بابت بدنه‌سازی این بخش از خیابان شهدا (سپه)، مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد ملی بازآفرینی شهری تأمین شده است.

 

پایان پیام

تصاویر مرتبط