سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۱/۰۹

بازديد شهردار و رئيس شوراي شهر قزوين از نخستين جشنواره و نمايشگاه اسباب بازي

شهردار و رئيس شوراي شهر قزوين به همراه جمعي از مديران شهري از نخستين جشنواره و نمايشگاه اسباب بازي و بازي هاي کودکان ديروز و امروز بازديد کردند.

 

مسعود نصرتي، شهردار و عباس ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين همراه با جمعي از مديران شهري، با حضور در سراي سعد السلطنه در جريان برنامه هاي نخستين نمايشگاه و جشنواره اسباب بازي ايران قرار گرفتند.
در اين بازيد مديران شهرداري با حضور در غرفه هاي اين نمايشگاه از نزديک با برنامه ها و فعاليت هاي صورت گرفته در اين جشنواره آشنا شدندو با صحبت تبادل نظر با غرفه داران پرداختند.
در پايان اين مراسم مديران شهري با حضور در اتاق جلسات اين جشنواره لوح هاي يادبود را همراه با نوشتن يادگاري، امضا کردند.
نصرتي پس از پايان اين مراسم در مصاحبه اي رسانه اي حاضر شد و توضيحاتي را در مورد اين مراسم عنوان کرد.
وي گفت: امروزه نمايشگاهي را در شهر قزوين شاهد هستيم، شهري که در دوره صفويه پايتخت ايران بوده است و از لحاظ تعداد آثار تاريخي با 1173 اثر مقام اول را در ايران داراست. شهري که چشم انداز آن شهري تاريخي، فرهنگي با جاذبه هاي گردشگري و تجاري است.
نصرتي افزود: اين شهر صاحب سراي سعدالسلطنه، متمايزترين اثر تاريخي به عنوان بزرگترين کاروانسراي درون شهري ايران است که 2 هکتار از آن براي اين نمايشگاه آماده بهره برداري شده است و اميدوارم تا سال 91 تکميل شود.
وي تصريح کرد: نمايشگاه اسباب بازي و بازي هاي کودکان ديروز و امروز اين اثر را جزو پر بيننده ترين آثار تاريخي قزوين در اين ايام کرده است به گونه اي که در افتتاح نمايشگاه بالغ بر 15 هزار بازديدکننده از اين بنا داشته ايم و اميدوارم در روز هاي آتي ميزبان خوبي براي مهمانان باشيم.
نصرتي خاطر نشان کرد: شهر قزوين از روز 27 اسفند تا 5 فروردين 2 ميليون و 880 هزار مسافر نوروزي داشته است و استقبال بي نظيري از نمايشگاه صورت گرفته است.
وي با اشاره به اينکه اين نمايشگاه يک نماد فرهنگي به شمار مي رود، گفت: اسباب بازي ها و بازي هاي قديمي در حدود 40 حجره متنوع قرار گرفته است. اين برنامه از بعد فرهنگي اين نکته را يادآوري مي کند که در گذشته کودکان چه تفريحاتي داشته اند و امروزه کودکان چگونه سرگرم مي شوند و اين نکته دغدغه اي را براي خانواده هاي امروزي ايجاد مي کند که بازي هاي فعلي که وارداتي و بدون تحرک هستند در آينده چه پيامدهايي خواهند داشت.
شهردار قزوين در پايان اين مصاحبه رسانه اي از تمامي هموطنان دعوت کرد تا از شهر قزوين به عنوان دارنده بيشترين اثر تاريخي بازديد کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط