سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۳/۲۸

به گزارش واحد مطالعات و سرمايه گذاري سازمان نوسازي و بهسازي:

مطالعه و تهيه طرح بدنه مسجد آقا سيدعلي

مسجد آقا سيد علي ، در محله دربکوشک ، ابتداي زرگر کوچه ، روبروي ميدان سعادت و در ضلع شمالي خيابان امام خميني (ره) ، واقع است .

 

مسجد آقا سيد علي ، در محله دربکوشک ، ابتداي زرگر کوچه ، روبروي ميدان سعادت و در ضلع شمالي خيابان امام خميني (ره) ، واقع است . چون آقاسيد علي قويميداني مجتهد معروف عهد ناصر الدين شاه در آن مسجد نماز مي گزارد مسجد به نام او معروف شده است و اخيرا اهالي مسجد آنجا را به خوبي مرمت کرده اند . اين مسجد از جمله مساجدي است که در ايام محرم و صفر در آنجا روضه خواني مي شود و نيز اقامه نماز جمعه در آنجا انجام مي گردد .
در فضاي زير زمين مسجد آب انباري موجود مي باشد که در حال حاضر دسترسي آن از سمت خيابان پوشانده شده و تنها دسترسي آن از طريق سرويس هاي بهداشتي موجود مي باشد .
طي مطالعه صورت گرفته در سال 89 توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين برروي بدنه اين مسجد ، آسيبهائي از نوع ريختن کاشيکاري ها و آجرها ، آسيب در دست انداز بام ، اجراي نامطلوب ايزوگام ، عدم اجراي مطلوب سنگ ازاره ، مناسب نبودن تابلوي اعلانات واقع در بدنه ، وجود الحاقات نامطلوبي در نما همچون کولر ، پروژکتور ، سيم برق و جعبه برق و . . . و نيز در خصوص بحث مبلمان عناصري همچون صندوق صدقات ،صندوق خيريه ، تابلو برق ، تابلو مخابرات ، تابلو راهنمائي و رانندگي ، انشعاب آتش نشاني و سطل آشغال وجود دارند که بايد موارد اضافي حذف و موارد مورد نياز به گونه اي مطلوب جانمائي شوند .که بدين ترتيب با مرمت بدنه و ساماندهي مبلمان مجاور بدنه مي توان جلوه و زيبائي خاصي به بدنه ورودي مسجد بخشيد .
 

 

 

تصاویر مرتبط