دوشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۱۰

رشوند آوه:

بازدید هزار و ۶۰۰ نفر از نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه

آرش رشوند‌آوه، مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، گفت: نمایشگاه آثار راه‌یافته به دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر بازدیدکننده از قزوین و سایر استان‌های کشور داشت.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه ضمن اعلام این خبر گفت: نمایشگاه آثار راه‌یافته به دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور، همزمان با مراسم اختتامیه این رویداد هنری در روز ۲۰ خرداد ماه افتتاح شد.

وی افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه دو هفته متوالی در عکسخانه دولتخانه صفوی بود که به دلیل استقبال بازدیدکنندگان، تا روز ۸ تیر ماه ادامه یافت.

رشوند آوه بیان کرد: در روز اختتامیه جشنواره ملی عکس دارالسلطنه، بیش از 200 نفر از شهروندان، هنرمندان و مدیران شهری از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: با توجه به محل برگزاری نمایشگاه، در روزهای مختلف و به ویژه روزهای پایانی هر هفته، گردشگران زیادی در قالب تورهای گردشگری از شهرها و استان های اطراف، ضمن حضور در دولتخانه صفوی، از نمایشگاه عکس دارالسلطنه نیز بازدید کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: در مجموع 145 اثر به نمایش درآمده در این نمایشگاه مربوط به چهار بخش دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین شامل بخش اصلی (فتوماراتن)، بخش جنبی (معماری)، بخش ویژه (تلفن همراه) و بخش آرشیوی (عکس‌های قدیمی) بود.

مدیر عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين تصریح کرد: تمام آثار راه‌یافته به نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور، در مسیر اصلی گردشگری تاریخی- فرهنگی شهر قزوین ثبت شده بود تا بتواند از این طریق، این محور جذاب پیاده و عناصر با ارزش میراثی آن را در ذهن شهروندان و گردشگران ثبت نماید.

وی اظهار امیدواری کرد: از طریق برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در شهر قزوین باید بتوانیم ضمن معرفی ظرفیت‌های بافت تاریخی این کهن‌شهر، جذابیت‌های آن را بیش از پیش به شهروندان و گردشگران معرفی و زمینه‌ای برای حفظ و احیای بافت با ارزش تاریخی فراهم کند.

لازم به ذکر است؛ کتاب دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط