چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۰۵

رشوند آوه:

نمای ۶ باب مغازه در خیابان شهدا مرمت شد

آرش رشوند‌آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، گفت: در راستای ساماندهی جداره‌های شهری و بازآفرینی خیابان تاریخی شهدا (سپه) به عنوان نخستین خیابان طراحی شده ایران، نمای ۶ باب مغازه در بدنه غربی این خیابان مرمت شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: مغازه‌هایی که نمای آن ها مرمت شده در حد فاصل مسجد جامع عتیق تا سردرب عالی قاپو قرار دارد و با مشارکت مالکین ساماندهی شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته جهت ساماندهی و مرمت نمای مغازه‌ها می‌توان به لایه‌برداری و پیرایش جداره فرسوده، نصب درب و کرکره جدید، ساماندهی تابلو و تأسیسات نمایان در نما، اجرای ازاره سنگی، سفیدکاری و آجرچینی سنتی و... اشاره کرد.

رشوند آوه با بیان این مطلب که برای اقدامات صورت گرفته جهت مرمت نمای مغازه‌ها، اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال صرف شده است، گفت: تأمین درب و کرکره‌ها توسط مالکین و سایر عملیات اجرایی توسط سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل دفتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در محله‌ سپه در سال گذشته و مذاکرات پیاپی تسهیلگران با ساکنین و کسبه این محدوده به ویژه در خیابان شهدا، تعدادی از مالکین آمادگی خود را جهت مرمت و احیای نمای مغازه‌ها اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين تصریح کرد: مشارکت شهروندان، سریع‌ترین راه برای احیای بافت تاریخی محسوب می‌شود و حضور نهادهای غیر دولتی (مردمی) در قالب دفاتر تسهیلگری می‌تواند حلقه واسطی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری در این زمینه باشد که این روند را تسریع نماید.

وی اظهار امیداوری کرد: پروژه ساماندهی منظر شهری خیابان شهدا (سپه) با مشارکت مالکین مغازه‌ها در هر دو بدنه، به شکل کامل به نتیجه برسد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط