سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۲/۲۴

رشوند آوه:

بدنه‌سازی خیابان شهدا با مشارکت مالکین انجام می شود

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، گفت: پروژه مرمت و بهسازی نمای 4 پلاک از بدنه غربی خیابان سپه (شهدا) با مشارکت مالک آن به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند آوه گفت: از جمله اقدامات مرمت و احیای نمای این بخش از بدنه خیابان سپه می‌توان به جمع‌آوری تابلوها و الحاقات، اجرای نمای آجری، ساخت و نصب درب فلزی با طرح چوبی، تعویض کرکره‌ها، ساماندهی تجهیزات برقی و مکانیکی در نما و... اشاره کرد.

رشوند آوه با اشاره به این موضوع که برای اجرای این پروژه در مساحت ۸۰ متر مربع نما، بیش از یک ماه کاری زمان صرف شده است، گفت: نماسازی این قسمت از خیابان سپه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال صورت گرفته که به صورت مشارکتی  با مالک انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: با تشکیل دفتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در محله‌ سپه در سال گذشته و مذاکرات پیاپی تسهیلگران با ساکنین و کسبه این محدوده به ویژه در خیابان شهدا، برخی از مالکین آمادگی خود را جهت مرمت و احیای نمای مغازه‌ها اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري قزوين تصریح کرد: مشارکت شهروندان، سریع‌ترین راه برای احیای بافت تاریخی محسوب می‌شود و حضور سازمان های مردم نهاد در قالب دفاتر تسهیلگری می‌تواند حلقه واسطی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری در این زمینه باشد که این روند را تسریع نماید.

وی اظهار امیداوری کرد تا از طریق مذاکرات انجمن یادمان‌های ماندگار به عنوان تسهیلگر در محدوده خیابان سپه با کسبه این خیابان، بتوان بدنه‌سازی اولین خیابان طراحی شده ایران را به صورت کامل به نتیجه رساند تا فضای شهری جذاب و با کیفیتی برای شهروندان و گردشگران در مسیر محور گردشگری تاریخی- فرهنگی شهر قزوین فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ با اعلام آمادگی مالک یکی دیگر از پلاک‌های بدنه غربی خیابان سپه، بدنه‌سازی چند باب مغازه دیگر در این بخش خیابان نیز در برنامه اجرایی به صورت مشارکتی قرار دارد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط