شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

رشوند آوه:

ساماندهی و مرمت نمای قنادی قدیمی در بدنه شمالی سبزه‌میدان به پایان رسید

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، گفت: ساماندهی و مرمت نمای قنادی مرحوم حاج محمد تقی صابری، یکی از قدیمی‌ترین قنادی‌های شهر قزوین در محدوده سبزه‌میدان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رشوند آوه ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ساماندهی و مرمت نماها در بدنه‌های شمالی، شرقی و غربی سبزه میدان به عنوان یکی از اهداف اصلی در پروژه بازآفرینی این محدوده به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی در دست انجام است، از طریق مذاکرات مستمر با مالکان و بهره‌برداران پلاک‌های محدوده، این امر به صورت مشارکتی مدنظر قرار دارد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین پلاک‌ها در بدنه شمالی سبزه‌میدان که مدنظر ساماندهی و مرمت نما قرار داشت، بدنه مربوط به قنادی قدیمی است که در گذشته به فضای میانی میدان نیز خدمات ارائه می‌کرده و دارای ماهیت اجتماعی و خاطره‌انگیز برای شهروندان است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی و مرمت نمای قنادی ضلع شمال سبزه‌میدان می‌توان به لایه‌برداری نما، برداشتن کولر و زوائد بصری، ساماندهی تأسیسات، برداشت سایه‌بان‌های قدیمی و نوسازی آن ها، رنگ‌برداری و رنگ‌آمیزی کرکره‌های موجود اشاره کرد.

وی ادامه داد: آجر چینی سنتی در نما، هره‌چینی نما، اجرای تابلو، شستشوی نمای سنگی، خرید تجهیزات برای کرکره‌های موجود و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در نمای این بنا است.

رشوند آوه اظهار امیداوری کرد: با همکاری سایر مالکان و بهره‌برداران در اضلاع شمال، غرب و شرق سبزه‌میدان، امکان ساماندهی و مرمت کامل این بدنه‌ها فراهم شود تا یک جداره جذاب در این فضای شهری با هویت تاریخی ایجاد شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط