دوشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

رشوند آوه:

معرفی پروژه‌ها و خدمات شهرداری قزوین در نمایشگاه بین‌المللی بازآفرینی شهری

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین به عنوان یکی از اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین، در اولین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رشوند آوه افزود: اولین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در کنار نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند کار خود را از روز ۲۳ دی ماه در مصلی شهر تهران آغاز کرده و تا روز ۲۵ دی ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به این که، شهرداری قزوین پروژه‌های قابل توجهی در حوزه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری دارد، گفت: با توجه به اینکه سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به عنوان متولی پروژه های بافت تاریخی در شهرداری فعالیت می‌کند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پروژه‌های شاخص این سازمان در نمایشگاه ارائه می‌شود.

این مسوول ادامه داد: از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهرداری می‌توان به طرح بازآفرینی محدوده سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی، مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگ ترین کاروانسرای سرپوشیده و درون‌شهری ایران، مرمت و احیای خیابان سپه به عنوان اولین خیابان طراحی شده ایران و طرح محور گردشگری تاریخی و فرهنگی قزوین به عنوان یک مسیر پیاده جذاب اشاره کرد.

وی یادآور شد: با توجه به خدمات الکترونیک شهرداری در مسیر شهر هوشمند، برخی از این خدمات مانند اپلیکیشن واقعیت افزوده، خدمات تور مجازی بناهای تاریخی و سامانه ضابطه پویا نیز در قالب نمایشگاه شهر هوشمند معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اظهار امیدواری کرد: با معرفی پروژه‌های بازآفرینی شهری و خدمات الکترونیک شهرداری قزوین، امکان معرفی هر چه بهتر این شهر به عنوان یک مقصد گردشگری و یک شهر پیشرو در حوزه‌های بازآفرینی و الکترونیکی فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ در اولین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، غرفه ستاد بازآفرینی استان قزوین با حضور نمایندگان این ستاد شامل اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شهرداری‌های محمدیه، تاکستان، اقبالیه و الوند، سازمان‌های نوسازی و بهسازی و عمران و مسکن‌سازان به نمایندگی از شهرداری قزوین و نمایندگان دفاتر تسهیلگری قزوین در حال فعالیت است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط