پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۰۷

رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین :

برگزاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه با محورهاي مختلف تاريخي قزوین ادامه خواهد داشت

آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین با محوریت محدوده دولت خانه صفوی و سبزه میدان و با حضور اعضای شورای شهر، مدیران استانی و شهری و عکاسان سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این آیین گفت: برگزاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه با محورهاي مختلف تاريخي قزوین ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: سبزه میدان بزرگترین و مهم ترین فضای شهری قزوین است که در گذشته بخشی از محدوده دولتخانه صفویه در زمان پایتختی این شهر بوده است و اکنون نقش مهمی از نظر هویتی و عملکردی در شهر ایفاء می کند.

این مسئول اضافه کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین این جشنواره را با هدف حفظ، حمایت و معرفی این فضاهای ارزشمند، با محوریت محدوده دولتخانه صفوی و سبزه میدان برگزار کرد.

وی اضافه کرد: تعداد آثار ارسال شده به اولین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین، بیش از هزار و ۷۰۰ اثر بوده است.

رشوند آوه ادامه داد: با توجه به اینکه دوران پایتختی قزوین، زمان شکوفایی در این شهر بوده، عناصر هویتی با ارزشی در این محدوده از شهر دیده می‌شود. همچنین سبزه میدان امروزی به دنبال افزایش گردشگران در کنار کارکرد تاریخی با حفظ نقش اجتماعی و عملکردی خود می‌باشد که این امر با توجه به موقعیت مکانی و عملکردی شهر، سبزه میدان را در کنار مجموعه دولتخانه، به عنوان قلب شهر حائز اهمیت می‌کند. در این راستا، سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اولین جشنواره ملی عکس «دارالسلطنه قزوین» را با هدف حفظ، حمایت و معرفی این فضاهای ارزشمند، با محوریت محدوده دولتخانه صفوی و سبزه میدان برگزار کرده است.

وی بیان کرد: از جمله موضوعات این جشنواره می‌توان به نمایش حیات اجتماعی (کلیه تعاملات فضایی، انسانی، طبیعی، تاریخی، اجتماعی، مذهبی، کسب و کار، محیط زیست، شهروندی و...) در محدوده جشنواره، دولتخانه صفوی و سبزه‌میدان در گذر زمان، محدوده دولتخانه و سبزه‌میدان در شب و عناصر هویتی در دولتخانه صفوی و سبزه‌میدان اشاره کرد.

این مسئول افزود: این جشنواره در 3 بخش اصلی (عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای (آنالوگ و دیجیتال))، ویژه (عکاسی با تلفن همراه) و جانبی (نمایش عکس‌های آرشیوی و قدیمی محدوده دولتخانه و سبزه‌میدان) برگزار شده است.

وی گفت: ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از تاریخ بیست و نهم فروردین ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و در روز ۸ خرداد ماه به پایان رسیده است و آثار رسیده به جشنواره بعد از بررسی‌های فنی و کدگذاری، در روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه جاری در محل دائمی دبیرخانه جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و با حضور داوران برتر کشور، داوری و آثار راه‌یافته به نخستین دوره این جشنواره انتخاب شد.

رشوند آوه ادامه داد: تعداد آثار ارسال شده به اولین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین، بیش از هزار و ۷۰۰ اثر در هر سه بخش بوده است که از این تعداد، هزار و ۲۳۳، ۴۳۸ و ۳۳ اثر به ترتیب در بخش‌های اصلی، ویژه و جانبی ثبت شده است.

همچنین در این جشنواره حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین به ایراد سخنرانی پرداخت و برگزاری این جشنواره را در راستای حفظ، حمایت و معرفی این فضاهای ارزشمند، با محوریت محدوده دولتخانه صفوی و سبزه میدان ارزشمند عنوان کرد.

در پایان آیین از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط