جمعه ۱۳۹۶/۱۱/۰۶

آرش رشوند آوه، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين خبر داد

مشارکت شهرداري قزوين در اولين جشنواره ملي عکس بناهاي تاريخي ايران

آرش رشوند آوه، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين از مشارکت شهرداري قزوين در اولين جشنواره ملي عکس بناهاي تاريخي ايران تحت عنوان «احياء» خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، آرش رشوند آوه با اعلام اين خبر گفت: صندوق احيا و بهره برداري از بناها و اماکن تاريخي و فرهنگي کشور، در نظر دارد به منظور شناسايي، معرفي و تکريم شايسته از هويت ابنيه تاريخي سراسر کشور، نخستين جشنواره ملي عکس بناهاي تاريخي ايران را با عنوان «احياء» برگزار کند.

وي در خصوص اهداف برگزاري جشنواره احياء گفت: از جمله اهداف اين جشنواره مي‌توان به معرفي مناسب و توجه به آن دسته از ابنيه تاريخي که طي ساليان متمادي به دست فراموشي سپرده شده يا کمتر مورد توجه قرار گرفته است و مستند نگاري وضع موجود بناهاي تاريخي ايران (کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه هاي تاريخي...) اشاره کرد.

رشوند آوه افزود: ترويج هويت فرهنگي و بيان وجه تمايز بناهاي تاريخي ايران، فرهنگ‌سازي و توسعه افکار عمومي در راستاي بهره‌برداري بهينه از ابنيه تاريخي، احياء زندگي در بناهاي تاريخي، حفاظت و تکريم اماکن و نقش بناهاي تاريخي در ماندگاري خرده فرهنگ‌هاي بومي و منطقه‌اي از ديگر اهداف جشنواره احياء است.

 

وي ادامه داد: اين جشنواره در بخش‌هاي تک ‌عکس، عکس تلفن همراه، بخش ويژه، عکس‌هاي سري، عکس‌هاي تطبيقي و احياگر عکس بناها در آلبوم‌هاي قديمي برگزار مي‌شود.

مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين بيان کرد: ثبت نام براي شرکت در جشنواره عکس احياء از چهارم بهمن ماه سال جاري آغاز شده است و تا 29 فروردين ماه سال آينده ادامه دارد و علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://ehyaphotofestival.ir مراجعه مي‌کنند.