دوشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۲۳

رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

خانه موزه و حسينيه شهيدبابايي به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد

آرش رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: خانه موزه و حسينيه شهيد بابايي به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ رشوند آوه در بازديد منتخبان دوره پنجم شوراي اسلامي شهر قزوين از معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين افزود: مرمت و احياء خانه شهيد بابايي به پايان رسيده است و اين خانه تبديل به خانه موزه و حسينيه  شهيد بابايي مي‌شود که به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي گفت: شهر قزوين داراي طرح جامع گردشگري نيست و با توجه به توسعه زيرساخت‌هاي شهر قزوين براي جذب گردشگر بايد اين طرح آماده شود.

وي به چشم انداز اين سازمان اشاره و بيان کرد: سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين به عنوان يکي از سازمان‌هاي تابعه شهرداري قزوين در راستاي آرمان‌هاي خود مبني بر نمايان سازي قدمت و شاخص کردن شهر قزوين در ليست شهرهاي تاريخي دنيا همواره با نظارت کارشناسانه، مديريت مشارکتي، همکاري و همدلي تمامي ارکان خود در جهت کسب روز افزون رضايت خاطر طرف‌هاي ذينفع خود تلاش کرده است، از اين رو چشم انداز اين سازمان کاملا در راستاي تحقق چشم انداز شهرداري قزوين قرار گرفته است بنابراين" شهرداري قزوين نهادي است مردمي و دانش محور که شهر تارخي و فرهنگي قزوين را به شهري ايمن، شاداب، پايدار با رونق اقتصادي و جاذبه هاي گردشگري تبديل مي‌کند".

وي برقراري ارتباطي موثر و مناسب با تمام ارکان شهري به منظور نوسازي و بهسازي شهر، ارتقاء کيفي و مديريت کمي پروژه‌ها در جهت افزايش بهرهوري و کاهش هزينه ها و استفاده بهينه در جهت شکوفايي شهر، ارتقاء و شکوفايي منابع انساني سازمان از طريق جذب کارکنان خلاق و اثر بخش و آموزش مستمر و موثر تمامي اعضاي سازمان در راستاي دستيابي به اهداف و شناخت و پاسخگويي به نيازهاي پاسخ داده نشده مشتريان، شهروندان و مديران شهري از اهداف تاسيس اين سازمان عنوان کرد.

اين مسوول گفت: از زمان تاسيس اين سازمان، پروژه هاي مطالعاتي طرح ساماندهي خيابان امام خميني(ره)، طرح مرمت و احياي خانه ابوترابي و طرح استقرار کسب و کار در مجموعه سعدالسلطنه انجام  شده است.

وي افزود: تاکنون بيش از ?? عنوان کتاب تخصصي حوزه شهري با حمايت اين سازمان به چاپ رسيده است و به تازگي کتاب‌هاي زيبايي شناسي معماري قزوين و سير تحول سازمان فضايي شهر قزوين رونمايي شده است.

رشوند آوه بيان کرد: ساماندهي کارخانه آسفالت، خيابان شهيد انصاري غربي، پارکينگ خيابان شهيد انصاري غربي، مرمت و احياء حمام قجر، مر کز تجارت قزوين، مرمت و ساماندهي مجتمع تجاري بازار سعادت، مرمت و احياء حمام بلور، مرمت و احياء خانه امام جمعه شهيدي و مرمت و بهسازي و احياء عمارت طوطي از پروژه هاي اجرايي اين سازمان است.

وي گفت: مرمت و احياء حمام حاج ميرحسين، مرمت و احياء خيابان شهدا، مرمت و احياء راسته وزير، عمارت شهرداري، پياده‌رو سازي خيابان شهدا، ساماندهي مرکز محله آخوند و مرمت و احياء عمارت راه از ديگر پروژه‌هاي اين سازمان بود که اجرايي شده است.

اين مسوول گفت: کف سازي محوطه گلزار شهدا، مرمت چهارسوق قصريه، مرمت تالار ايران، پاساژ ساربان ها، حياط قهرماني، عمارت سردار مفخم، خانه ابوترابي و افتتاح موزه هدايايي دکتر صالحي از ديگر پروژه هاي اجرايي اين مجموعه است.

رشوند آوه پروژه مرمت و احياء حمام قجر را از پروژه هاي موفق اين مجموعه عنوان و بيان کرد: حياط قهرماني مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه قزوين به محل اقامتي با 16 اتاق تبديل خواهد شد.

وي طرح توسعه و ساماندهي امام زاده حسين(ع)، طرح مرمت و احياء خانه هاي تاريخي رضايي، خطيبي، زينعلي و اسدي را از پروژه هيا در دست اجرا عنوان کرد و گفت: سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين جزوء اولين شهرداري هاي بود که به موضوع مرمت و احياء آثار تاريخي ورود پيدا کرد.

وي در ادامه پروژه هاي مطالعاتي و طراحي متعددي از جمله 10کتاب تاليف شده که تاکنون ? کتاب آن به چاپ رسيده است، حياط قهرماني در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه، طرح توسعه و ساماندهي امامزاده حسين(ع)، ساماندهي و مرمت بازار قيصريه، طرح ساماندهي دولتخانه صفوي ( محدوده سبزه ميدان به عنوان فضاي شهري) و ... را از پروژه هاي در دست اجرا عنوان کرد.

اين مسوول ميزباني و همکاري و مديريت مراسم، رويدادها و جشنواره‌هاي منطقه اي، ملي و بين المللي را از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه عنوان کرد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط