سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

ابوترابي با رفتاري توام با اخلاقي اسلامي فضاي اسارت را تلطيف کرده بود

فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: حجت الاسلام ابوترابي با رفتاري توام با مهرباني و اخلاقي اسلامي فضاي اسارت را براي همه تلطيف کرده و موجب شده بود سختي ها بسيار آسان شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي در آيين پايان مرمت و بهسازي و افتتاح خانه موزه آيت الله ابوترابي که با حضور نصرتي شهردار قزوين، فصيح رامندي رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين، آيت‌الله عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين، مسجد‌جامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد،به بيان ويژگي‌هاي خاندان ابوترابي پرداخت و افزود: اگر هدايت هاي شهيد ابوترابي در اسارت نبود به جرات مي‌توان گفت بيش از 50 درصد اسيران با نقص عضو برمي گشتند، اين راهنمايي ها باعث سلامت جسمي و روحي آزادگان در دوران اسارت شد.

وي ارتباط صميمي و محبت آميز پدرانه و هدايت گرانه،ارتباط خالصانه با خداوند متعالي،تواضع و توجه به محرومان در دوره اسارت را از جمله عوامل محبوبيت حجت الاسلام ابوترابي در ميان آزادگان و مردم برشمرد و گفت: حضور مرحوم ابوترابي در اردوگاه‌هاي بعثي موجب شده بود تا حتي شکنجه گران و بعثي ها تحت تاثير قرار گرفته و تغيير رفتار دهند.

فصيحي رامندي به تواضع و فروتني سيد آزادگان،حجت‌الاسلام ابوترابي اشاره کرد و گفت: اسرا هر زماني که سربازان عراقي به اردوگاه مي‌آمدند بايد بلند مي‌شدند، وگرنه مورد ضرب و شتم آنها قرار مي‌گرفتند،حجت‌الاسلام  ابوترابي‌ هميشه قبل از اينکه سربازان بيايند، بلند مي‌شد و معتقد بود با اين شيوه برخورد با دشمنان در آنها تأثيرگذار مي‌شود و مي‌تواند فشار آنها را بر روي اسرا کاهش دهد.

وي با بيان اينکه اسرا در برابر صبر و استقامت ابوترابي خسته مي‌شدند ولي اين مرحوم خستگي‌ناپذير بود، بيان کرد:ايشان اسوه ايثار، گذشت و فداکاري بود و امروز بايد آحاد جامعه از سيره ايشان درس بگيرند.

فصيحي رامندي اضافه کرد:مرحوم ابوترابي در برخورد با ديگران آرام،باوقار و طمأنينه بود و اين يکي از ويژگي هاي بارز ايشان بود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين افزود:حجت‌الاسلام ابوترابي‌ در اسارت نيز به ضعفا و محرومان توجه و از آن‌ها حمايت مي‌کرد، اين موضوع نيز از ديگر ويژگي‌هاي اين شهيد بزرگوار بود.

وي در پايان گفت:آن چيزي که موجب شد حجت الاسلام ابوترابي در ميان اسرا و مردم محبوب باشد، ايثار و فداکاري ايشان بود.

پايان پيام

 

 

 

تصاویر مرتبط