سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

حجت الاسلام ابوترابي فرد، نائب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي:

اقدامات شهرداري قزوين در اين دوره فاخر است

حجت الاسلام ابوترابي فرد، نائب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: تصميمات، سياست گذاري ها و اقدامات شهرداري و شوراي شهر قزوين منشاء تحولات ارزشمندي در قزوين شده است که به طور قطع به عنوان مرحله اي فاخر و برجسته در تاريخ قزوين ثبت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي در آيين پايان مرمت و بهسازي و افتتاح خانه موزه آيت الله ابوترابي که با حضور نصرتي شهردار قزوين، فصيح رامندي رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين، آيت‌الله عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين، مسجد‌جامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي از مسوولان استاني برگزار شد، افزود: اين موزه خانه عالمان با ايمان، با اخلاق، باتقوا و سياست‌ورزان بوده و اين کلمات بار معنوي خانه را دو چندان مي‌کند.

وي اظهار کرد: کوچکترين زاويه اي بين آموخته ها و عمل در ابوي گرانقدر وجود داشت و اين خانه به معناي واقعي خانه علم و اخلاق بود و منش و سيره اهالي خانه مبتني بر آموزه هاي ديني بود و افراد مراقب بودند که به آنچه آموخته اند متعهد باشند.

وي بيان سيره سيد آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام  ابوترابي‌فرد،پرداخت و افزود:ايشان در طول زندگي خود تلاش مي‌کردند آنچه را آموختند به آن عمل کنند تا بتوانند در سيره ديگران تأثيرگذار باشند.

نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مرحوم ابوترابي اسوه ايثار و صبر بودند، بيان کرد: سيد آزادگان به امور دنيوي کمترين توجهي نداشت و تلاش مي‌کرد با صبوري و متانت در حل مشکلات ديگران و هدايت آن‌ها به سوي خداوند مؤثر باشد.

حجت الاسلام ابوترابي‌فرد اظهار کرد: اکنون که در خانه موزه هستيم همين خانه در زمان حکومت نظامي رژيم شاهنشاهي مورد حملات نيروها قرار گرفت و در آتش سوخت و از بين رفت.

وي اضافه کرد: بعد از اينکه امام خميني‌(ره) بعد از آمدن به ايران هيأتي را فرستاده تا از اين خانه بازديد کنند و ايشان با هزينه شخصي خود اقدام به بازسازي اين خانه کردند و اين بار به همت شهرداري قزوين اين بازسازي و مرمت انجام شدکه جاي بسي قدر داني دارد.

ابوترابي‌فرد با اشاره به اينکه مادر سيد آزادگان نماد صبر و استقامت بودند، مطرح کرد: ايشان مصائب و مشکلاتي که پيش مي‌آمد به خاطر حفظ نظام اسلامي و پايداري آن و جلب رضايت خداوند تحمل مي‌کردند.

نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي تشريح کرد: مادرم هميشه با ديگران با احترام رفتار و در تربيت ديني ديگران تلاش مي‌کرد و همين موجب شد تا فرزندان با ايماني را در دامن خود پرورش دهد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد همچنين از زحمات شهرداري جهت برگزاري همايش بزرگ مردمي در بوستان هاي شهر قزوين تقدير کرد و افزود: بايد همواره به شايستگي از زحمات آزادگان تقدير و تشکر شود.

نائب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: اگر خواستار دنيا و آخرتي آباد هستيم بايد علم، اخلاق، تقوا و احترام به والدين و تواضع را سرلوحه کار خويش قرار دهيم.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط