سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

نماينده ولي فقيه در استان قزوين:

خانه موزه آيت‌اله ابوترابي از يک ارزش معنوي و اثربخشي در جامعه برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني، امام جمعه شهر قزوين و نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: خانه موزه آيت‌اله ابوترابي علاوه بر داشتن ارزش معماري و ساختاري بالا از يک ارزش معنوي و اثربخشي در جامعه برخوردار است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني در آيين پايان مرمت و بازسازي و افتتاح خانه موزه آيت اله ابوترابي افزود: خانه موزه آيت‌اله ابوترابي مکاني است که فرهنگ صبر و ايثار و انسان‌سازي را به جامعه مي‌آموزد.

وي با بيان اينکه کساني که به قرآن نزديک هستند اخلاق، رفتار و کلام آن‌ها نشات گرفته از قرآن است، گفت: افرادي که به قرآن نزديک‌تر تاثيرگذاري بيشتر به ساير افراد جامعه دارند و هرکس هرچقدر به قرآن نزديک‌تر شود تفسير عملي قرآن ميشود.

حجت الاسلام والمسلمين عابديني اضافه کرد: هر کس هرچقدر به قرآن نزديکتر باشد مي‌تواند دست ديگران را هم در فهم قرآن بگيرد.

امام جمعه شهر قزوين بيان کرد: شخصيت‌هاي چون شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران فقط در زمان اسارت و يا زمان حيات تاثيرگذار  نيستند بلکه تاثيرگذاري اين شخصيت‌هاي بزرگ ماندگار مي‌باشد و نسل به نسل ادامه دارد.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: هر زماني پاي صحبت‌هاي خاندان شخصيت‌هاي چون شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران مي نشينيم پي مي‌بريم که اين خاندان شخصيت‌هاي بزرگوار و تاثيرگذار در جامعه و الگوي براي جوانان هستند.

وي با اشاره به اينکه شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران از شکنجه‌هاي زمان اسارت چيزي نمي‌گفتند، گفت: سيد آزادگان آيت الله علي‌اکبر ابوترابي(ره) توانست با تاثيرگذاري خود، شخصي را که شکنجه‌گر اسرا در زمان جنگ بود به فردي تبديل کند که اکنون به شهداي مدافع حرم بپيوند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط