سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۲۸

ديدار مجموعه مديريت شهري با خانواده شهيد محمدي يکتا

جمعي از مديران شهري به همراه جانشين فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين با خانواده شهيد حسن محمدي يکتا ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري قزوين؛ حسين صلح‌جو، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين و از هم‌رزمان شهيد "حسن محمدي‌يکتا" در اين ديدار گفت: عمليات خيبر در سال 62 در جزيره مجنون بسيار سخت بود خيلي از رزمندگان شهيد شدند.

وي افزود: ما سه روز آب‌ونان نداشتيم و با آب‌ونان باقيمانده از شهدا تغذيه مي‌کرديم.

صلح‌جو تصريح کرد: به علت فاصله کم با دشمن اکثر رزمندگان براثر پرتاب نارنجک شهيد شدند  و در اين نبرد که نفر در مقابل تانک بود از حدود 380 نفر 55 نفر مجروح برگشتند و 150 نفر مفقود بودند و مابقي شهيد شدند.

وي ادامه داد: عبداله ميثمي از نويسندگان کتابي دارد با عنوان "نبرد در مجنون" که مي‌گويد رزمندگان که در جزيره مجنون جنگيدند اگر در کربلا نيز بودند در کنار امام حسين (ع) مي‌ايستادند و شهيد مي‌شدند.

صلح جو اظهار کرد: عراق در يکروز در جزيره مجنون 9 بار به رزمندگان ما پاتک زد و بر اساس محاسبات انجام‌شده در منطقه مجنون در هر مترمربع 13 گلوله دشمن شليک کرده است و ما آن‌قدر جنگيديم تا گلوله‌هايمان تمام شد.

حميدرضا الموتي، معاون خدمات شهري شهردار قزوين نيز گفت: به همت امور ايثارگران شهرداري زندگي‌نامه شهيدان به همراه وصيت‌نامه آنان در روزهاي يک‌شنبه در جلسه معاونين مديران شهرداري قرائت مي‌شود تا اعضاي جلسه با منش و روش زندگي آنان آشنا شوند و بدانند اگر مسئوليتي دارند مديون شهدا هستند.

شايان‌ذکر است؛ در اين ديدار عباس برزگر ابراهيمي جانشين فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين، حميدرضا الموتي معاون خدمات شهري شهرداري قزوين، حسين صلح‌جو و مريم نخستين از اعضاي شوراي اسلامي شهر و آرش رشوند آوه مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، بهرامي مدير کارخانه آسفالت شهرداري و اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهردار قزوين در اين ديدار حضور داشتند.

حسن محمدي يکتا، بيست و دوم مهر 1343 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش علي‌اصغر (فوت 1361) و مادرش زهرا نام داشت. تا دوم راهنمايي درس خواند. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. هفتم اسفند 1362 در جزيره مجنون عراق به شهادت رسيد. پيکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 1376 پس از تفحص در گلزار شهداي زادگاهش به خاک سپرده شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط