یکشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۲۱

رشوند آوه، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين تشريح کرد؛

عملکرد کار گروه گردشگري شهرداري قزوين

آرش رشوندآوه، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين عملکرد کارگروه گردشگري شهرداري قزوين را تشريح کرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ آرش رشوندآوه افزود: در سال 92 بر اساس دستور شهردار قزوين، سازمان نوسازي بهسازي شهر قزوين نسبت به انتخاب مشاور گردشگري اقدام و اين مشاور در دو زمينه برنامه توسعه گردشگري شهر قزوين و برنامه مديريت گردشگري شهر قزوين مطالعات مفيدي را آغاز کرد که در نهايت چشم‌انداز  اهداف استراتژي‌هاي کلي گردشگري را تدوين کرد.
اين مسئول افزود: توسعه و ترويج صنعت گردشگري در کشور، انتخاب قزوين به عنوان يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري، معرفي بناهاي تاريخي و جاذبه‌اي گردشگري شهر قزوين براي شناخت بيشتر سرمايه‌گذاران از فرصت‌هاي و قابليت‌هاي اين شهر و ترويج زمينه‌ي سرمايه‌گذاري گردشگري در شهر جزو اهداف تورهاي يک روزه شهرداري قزوين براي گردشگران مي‌باشد.
وي با اظهار اينکه گردشگري به عنوان يک صنعت جذاب و پردرآمد در دنيا محسوب مي شود، ادامه داد: در گام اول برنامه هاي تورهاي يک روزه قزوين‌گردي طراحي و اجرا شد.
مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين ادامه داد: بازديد از جاذبه هاي تاريخي همانند سعدالسلطنه، حمام قجر، کاخ چهلستون، آب انبارها، مساجد، تله سي يژ، باغستان سنتي، آشنايي با مشاهير و نامداران و معرفي توانمندي شهر قزوين در مرمت آثار تاريخي نيز جزو برنامه هاي اجرايي اين تورهاي يک روزه است.
رشود آوه با بيان اينکه اولين تورها در ايام نوروز 94 برگزار شد، افزود: در 3 ماه اول سال نيز 4 تور گردشگري بزرگ با همکاري شرکت‌هاي بزرگ ايرانگردي و گردشگري تهران برگزار شده است که بعد از ماه مبارک رمضان و تا ايام 9 شهريور- روز بزرگداشت قزوين–  اين برنامه‌ها توسعه مي‌بابد.
وي ادامه داد: شهرداري قزوين براي برگزاري اين تورهاي يک روزه خدماتي را اعم از گشت اتوبوس ويژه داخل شهري، تخفيف وروديه‌ها اماکن تاريخي و تفريحي در نظر گرفته است.
مدير عامل سازمان نوسازي وبهسازي شهر قزوين افزود: شهرداري قزوين با نظرخواهي در پايان هر تور از گردشگران، مشکلات احتمالي برنامه بازديد را ثبت و براي حل و کاهش آن برنامه ريزي مي‌کند و پيشنهادات ارزنده را نيز به کارگروه گردشگري شهرداري جهت مطالعه و برنامه ريزي ارايه مي‌کند.
رشوند آوه افزود: شهرداري با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تورهاي در قالب گروهي و انفرادي در مراکز تاريخي به ويژه سعدالسلطنه هماهنگ کرده است و در قالب اين تورها خانواده‌هايي که با وسيله نقليه شخصي به اماکن تاريخي تحت مديريت شهرداري مراجعه کنيد کليه خدمات رفاهي و گردشگري و راهنماي تور به سرعت در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.
وي افزود: در اين راستا مساعدت و همراهي کليه دستگاه هاي زيربط و خدمات رسان به ويژه شهروندان بسيار ضروري و راهگشاست.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط