چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

رشوند آوه:

جلسه شورای راهبردی مجموعه سعدالسلطنه برگزار شد

جلسه شورای راهبردی مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه قزوین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن و فضاهای تاریخی و فرهنگی کشور و کارشناسان این نهاد و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان گفت: پیرو قرارداد مابین سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن و فضاهای تاریخی و فرهنگی کشور، در خصوص مرمت و احیای مجموعه سعدالسلطنه و بهره‌برداری از آن، شورای راهبردی این مجموعه شکل گرفته بود که بعد از مدتی وقفه، جلسات این شورا از سر گرفته شده است.

وی افزود: باتوجه به وجود پتانسیل‌های قابل توجه گردشگری در مجموعه سعدالسلطنه و نیاز به واگذاری و بهره‌برداری از برخی فضاهای این مجموعه جهت رونق گردشگری و اقتصادی، شورای راهبردی سعدالسلطنه با حضور اعضای جدید که مطابق با متن قرارداد تعیین شده‌اند، فعالیت خود را از سر گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اولین جلسه شورای راهبردی سعدالسلطنه، موضوعات مربوط به نحوه بهره‌برداری از حجره‌های مجموعه سعدالسطنه و تدقیق کاربری‌ها در این مجموعه براساس منشور کاربری مصوب، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: چگونگی واگذاری و بهره‌برداری سرای بهشتیان در قالب رستوران و سرای قهرمانی در قالب هتل و مرمت و بهره‌برداری حمام‌های تاریخی رضوی و سعدیه در قالب گردشگری سلامت (حمام سنتی آقایان و خانم‌ها) در مجموعه سعدالسلطنه، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به نظرات اعضای شورای راهبردی مجموعه سعدالسلطنه و تجربیات مشابه واگذاری فضاهای تاریخی در کشور، مقرر شد واگذاری فضاهای مذکور به صورت مزایده و براساس روند قانونی و فنی این امر پیگیری شود.

رشوند آوه با بیان اینکه برگزاری مستمر جلسات شورای راهبردی مجموعه سعدالسلطنه و پیگیری مصوبات این شورا، کمک شایانی به افزایش کیفیت بهره‌برداری این بنای ارزشمند تاریخی در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و اقتصادی شهر خواهد داشت، گفت: خوشبختانه تمام اعضا بر این امر و اهتمام بر پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه، تاکید دارند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط