چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۱/۱۲

رشوند آوه، سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين خبر داد؛

بازديد بيش از 107 هزار نفر از ازسراي سعدالسلطنه قزوين

از روز پنجم فروردين‌ ماه سال جاري که جشنواره نوروزي در مجموعه سراي سعد السلطنه گشايش يافت، تعداد افراد بازديدکننده از آن به طور ميانگين روزانه بيش از 10 هزار نفر بود که برخي از روزها از مرز 15 هزار نفر نيز مي گذشت.

 

آرش رشوند آوه، سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين از بازديد بيش از 107 هزار و 510 گردشگر نوروزي از مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه خبر داد و گفت: البته اين آمار مربوط به سوم تا 10 فروردين ماه مي باشد.
 رشوند آوه تصريح کرد: البته دو آمار گيري رسمي نيز در دست انجام است که طي هفته آينده اعلام مي شود و همچنين نتايج فرم هاي نظر سنجي از گردشگران، غرفه داران و بازديد کنندگان سراي سعدالسلطنه نيز تا پايان ماه فروردين ماه اعلام مي گردد.
وي اظهار کرد:از روزپنجم فروردين‌ماه سال جاري که جشنواره نوروزي در مجموعه سراي سعد السلطنه گشايش يافت، تعداد افراد بازديدکننده از آن به طور ميانگين روزانه بيش از 10 هزار نفر بود که برخي از روزها از مرز 15 هزار نفر نيز مي گذشت.
سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين بيان کرد: در طول 6 سالي که به طور متوالي در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه نمايشگاه هاي متنوع و مختلفي را برگزار کرديم، نمايشگاه امسال از کيفيت بهتر و خاصي برخوردار بود و تا حدودي اهداف مان در خصوص مرمت و احياي اين مجموعه محقق شد.
رشوند آوه خاطرنشان کرد: يکي از تفاوت هاي عمده مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه با سال هاي گذشته اين بود که راسته وزير اين مجموعه به عنوان دائمي راه اندازي شد و خوشبختانه موفق عمل کرده است.
وي تصريح کرد: همچنين 60 غرفه صنايع دستي در بازار قيصريه به غرفه داران واگذار شد که در پايان اين جشنواره و پس از ارزيابي از عملکرد اين غرفه ها از لحاظ کيفي، ارائه برند هاي معتبر و ابداع و نوآوري در ارائه محصولات، مجموعه اي مطلوب براي برپايي بازارچه دائمي در سراي سعدالسلطنه انتخاب مي شوند.
سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به راه اندازي موزه سنگ در سراي سعدالسلطنه اظهار کرد: در تلاش هستيم تا اين موزه را به صورت دائمي در اين مجموعه راه اندازي کنيم و بر پويايي و کيفيت آن بيفزاييم.
جشنواره نوروزي از پنجم تا دوازدهم ماه جاري در سراي سعدالسلطنه برپا مي باشد، اين جشنواره در دو نوبت صبح و بعدازظهر برقرار است و بازديدکنندگان مي توانند صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهر ها از ساعت 16 تا 22 از اين مجموعه بازديد کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط