دوشنبه ۱۴۰۴/۱۰/۰۲

مدیر مرکز فوریت‌‌های اجرایی شهر خبر داد؛

کاهش 11 درصدی درخواست‌های شهروندان از سازمان پسماند

کوزه‌گرها، مدیر 137 از کاهش 11 درصدی درخواست‌های شهروندان از سازمان پسماند در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137؛ مهدی کوزه‌گرها،مدیر مرکز  با اشاره به آمار سامانه 137 در آذر ماه گفت:  بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در  ماه گذشته  4 هزار و 299 بار  تلفن‌های سامانه 137 به صدا درآمد که از این بین یک هزار و 975 تماس قابلیت ثبت و رسیدگی داشته‌است.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد:  دیگر تماس‌های شهروندان به دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرایی و انتظامی(آب، برق،گاز و مخابرات و راه و شهرسازی، بهزیستی، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی) ارتباط داشته‌است؛ هرچند بسیاری از این موارد به رغم آنکه ارتباط سازمانی نداشته،کارشناسان مرکز 137 به مراجع ذیربط  اطلاع و انتقال داده‌اند.

کوزه‌گرها در ادامه با اشاره به مسائل پرتکرار که شهروندان با مرکز 137 در میان گذاشته‌اند،خاطر نشان کرد: سد معبر دستفروشان و خودروهای دوره‌گرد که منجر به گره‌های ترافیکی و  تصادفات پرخطر و درگیری می‌شود،از نگاه شهروندان نخستین رتبه مساله شهری را از نگاه شهروندان از آن خود کرده‌است.

به گفته این مدیر شهری، نظافت معابر به ویژه کوچه‌ها در رتبه دوم درخواست‌های شهروندان قرار داشته‌ که نسبت به ماه گذشته درخواست‌ها کاهش 11 درصدی داشته؛ این درحالی است که مطالبه  نظافت معابر   در چند ماه پیاپی در رتبه نخست بوده‌است.

مدیر مرکز 137 ادامه داد:  درخواست مرمت آسفالت معابر  که ناشی از حفاری دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق،گاز،تلفن و مخابرات) و فرسودگی بوده، رتبه سوم را در ارزیابی آماری داشته‌است.

کوزه‌گرها، سدمعبر مغازه داران، سگ‌های بی‌صاحب، سدمعبر مصالح ساختمانی، ساماندهی افراد بی‌خانمان و نخاله‌های ساختمانی رها شده، لایروبی جوی، آب گرفتگی معابر، رعایت نکردن اصول ایمنی و ایجاد آلودگی صوتی در هنگام ساخت و ساز و  وجود موانع فیزیکی را به ترتیب از دیگر مسائل پرتکرار  شهروندان عنوان کرده که در تماس با کارشناسان مرکز 137  مطرح شده‌است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه سازمان‌ها از حیث کمی درخواست‌های ارجاعی شهروندان اظهارکرد: سازمان مدیریت پسماند، بیشترین درخواست ثبتی را داشته که پس از آن به ترتیب سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان زیباسازی، سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و مرکز کنترل ترافیک بوده‌ که نسبت به ماه گذشته از لحاظ کمی  کاهشداشته؛ البته مرکز توسعه اجتماعی روند افزایشی داشته‌است.

مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر، همچنین به ارزیابی مناطق از حیث کمی در ثبت درخواست‌های شهروندان پرداخت و گفت: منطقه 2بیشترین ورودی پیام شهروندان را داشته،این درحالی است که به ترتیب منطقه 4،منطقه 1 و منطقه 3 به لحاظ ارجاع پیام‌های شهروندان در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌ که منطقه یک و 2  نسبت به مدت مشابه ماه گذشته  روند کاهشی داشته‌است.

این مدیر شهری یادآور شد در ماه گذشته نظافت معابر عمومی  رتبه نخست مطالبات شهروندی از مدیریت شهری بوده ‌است.

تصاویر مرتبط