دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۹

عرشيان، مدير عامل سازمان ترافيك شهرداري قزوين:

طول مسير دوچرخه‌سواري در شهر قزوين به 50 كيلومتر افزايش يافت

طول مسير دوچرخه‌سواري در شهر قزوين توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به 50 كيلومتر افزايش يافت.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: طول مسير دوچرخه‌سواري درشهر قزوين به 50 كيلومتر افزايش يافت.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين؛ اسماعيل عرشيان افزود: مسير دوچرخه‌سواري با علائم افقي و عمودي چشم گربه‌اي، استوانه ايمني، رنگ‌هاي ترافيكي و تابلو از مسير سواره رو تقکيک شده و در معابر اصلي عدل، بوعلي، نخبگان، غدير و بلوار 55 متري 22بهمن مينودر در شش ماهه نخست سال جاري با اعتبار 150 ميليون تومان ايجاد شد.
وي بيان کرد: سهم دوچرخه در سفرهاي درون شهري قزوين با توجه به ويژگي معابر و شيب بندي آنها(تپوگرافي) و همچنين فرهنگ تاريخي اين وسيله كه از ديرباز مورد علاقه و توجه شهروندان به خصوص کسبه بازار و باغداران بوده 10درصد است.                                                                                                                                                                                                                                                                         
عرشيان تصريح كرد: اين امر شهر قزوين را در كنار شهرهايي چون يزد، اهواز، اصفهان و كاشان به عنوان يكي از شهرهاي مستعد دوچرخه سواري قرار داده است.
اين مسوول گفت: طول مسيرهاي دوچرخه در شهر قزوين در سه سال آينده به 70 كيلومتر افزايش يافته است.
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين بيان كرد: براين اساس در تمام پروژه‌هاي طراحي شبكه معابر و پارك ها، يكي از پيشنهادات اين سازمان به خدمات طراحي شهرداري و مشاوران در نظر گرفتن مسير دوچرخه در پروژه‌هاي مذكور در حداقل امكان است.
عرشيان افزود: مسير دوچرخه محور سلامت جاده باراجين حدفاصل دانشگاه آزاد تا بوستان باراجين كه توسط شهرداري منطقه 3 در حال پيگيري است با پيشرفت 40 درصدي روبرو است.
وي اضافه كرد: اين مسير يكي از مسيرهاي مورد علاقه شهروندان براي دوچرخه سواري به خصوص در روزهاي تعطيل است.
اين مسوول اظهار كرد: همزمان با اقدامات فني مهندسي براي توسعه مسير دوچرخه اقدامات لازم به لحاظ فرهنگ سازي براي استفاده از اين وسيله مناسب سلامتي و آلايندگي انجام مي شود.
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت:‌ علاوه براين كه تهيه بروشور و فيكسچر حاوي پيام آموزشي در اين خصوص لازم است، بايد همسو با اين موضوع ديگر دستگاه هاي مرتبط نيز اقدامات موثري انجام دهند.
عرشيان در خاتمه افزود:‌ سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين نيز اقدام به تهيه و نصب ايستگاه دوچرخه در 50 نقطه شهر قزوين در مقابل اماكن عمومي و مورد تقاضاي شهروندان كرده است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط