Skip to Content

4/30/2024

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین:

طراحی زمین ورزشی چند منظوره در محدوده خیابان شهید مصیب مرادی( پونک) به اتمام رسیده استph

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: پروژه مطالعه و طراحی زمین ورزشی چند منظوره به سفارش شهرداری منطقه 3 در دست تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ محمد اسماعیل حافظی گفت: این قطعه زمین به مساحت تقریبی3500 متر مربع است که در محله پونک خیابان مصیب مرادی قرار دارد

 

وی حاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت منطقه پونک و ضرورت بالا بردن سرانه ورزشی روباز در این منطقه، دسترسی راحت شهروندان به لوازم تمرینی، این قطعه زمین به این امر اختصاص یافت و روند طراحی این پروژه آغاز گردید. اکنون با بهره‌برداری از این زمین گامی مؤثر برای توسعه ورزش، سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت اهالی پونک برداشته شد.

 

این مسئول اظهار داشت: اهداف مهم در طراحی این زمین ورزشی رو باز شامل: توجه به ایجاد چند فضا برای ورزشهای همگانی نظیر میز شطرنج، ست های ورزشی،رینگ پیاده روی و از همه مهمتر زمین چمن مصنوعی برای فوتبال میباشد که در روند طراحی مدنظر قرار گرفته شده است.

 

 دکترحافظی افزود: از دیگر اهداف این زمین ورزشی میتوان به ،زمین چمن مصنوعی برای فوتبال، افزایش امکان دید با پوشش گیاهی و محوطه سازی مناسب از طریق طراحی منظر، جایگزینی فضاهای عمومی  و فعالیت های خدماتی در مناطق با دید و نظارت بیشتر، حذف موقعیت ها و مکان های ناامن در سایت، منظره پردازی براساس معیارهای افزایش دهنده دید و نظارت عمومی و افزایش سرانه فضاهای ورزشی در منطقه پونک اشاره کرد.

 

حافظی خاطر نشان کرد: در این پروژه با توجه به مطالعات معماری و شهرسازی انجام شده،  بررسی و تحلیل وضع موجود سایت، بافت اطراف و شناسایی بستر فرهنگی و ورزشی، نیاز های مردم محله ضمن مد نظر قراردادن اهداف فوق الذکر در طراحی پروژه، موارد زیر نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته که عبارتند از:حفظ امنیت، توجه به سکوت و سکون افراد ساکن در محل و همچنین تاکید بر محور های اصلی دسترسی به سایت، عدم شکست پی در پی مسیر ها و محورها به جهت حفظ یکپارچگی سایت می باشد.

پایان پیام

related images

پرتال فروشگاه اینترنتی فرمساز گزارش ساز داشبورد پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی طراحی سایت طراحی وب وبسایت نرم افزار سفارش مشتری نرم افزار موبایل پورتال سئو