چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۱

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛

يکصد و بيست و پنج زباله گرد در قزوين ساماندهي شدند

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در راستاي طرح ساماندهي و برخورد قانوني با زباله گردها، 125 زباله گرد در سه ماه گذشته سال جاري ساماندهي شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري بحران زباله گردها و اثرات منفي آن بر بهداشت و خدمات شهر را مهم برشمرد و بيان داشت: زباله گردها علاوه بر بحث آلودگي زيست محيطي و شيوه انتقال بيماري هاي گوناگون که شهروندان را تهديد مي کنند سيماي شهر را نيز برهم زده  و لازم است متخلفين ساماندهي و اعمال قانون شوند.

وي ادامه داد: ضروري است تا با مراکز خريد و فروش ضايعات و زباله‌ هاي خشک و عاملين تفکيک غير مجاز زباله ها در شهر نيز برخورد قانوني صورت بگيرد چرا که طبق قانون شهرداريي ها مالکين اصلي زباله ها هستند.

وي اضافه کرد: از آنجايي که زباله گردهاي سطح شهر سبب ايجاد و پخش آلودگي و بيماري مي شوند طرح ساماندهي اين مراکز و برخورد قانوني با متخلفين از سال 92  با مشارکت نيروي انتظامي به اجرا درآمد بطوري که به محض مشاهده فعاليت غيرمجاز، متخلفين اعمال قانون مي شوند . اين طرح تا حذف کامل زباله گردي در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

وي افزود: در راستاي اجراي اين طرح ،از آذر ماه سال جاري  تا کنون بيش از 50 خودرو متخلف  متوقف ،35 مرکز خريد و فروش ضايعات ابلاغ قانوني و 75 چرخ دستي ساماندهي و يا براي اخذ تصميمات لازم به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي دوره‌گردها و جمع‌آوري مواد خشک از مخازن زباله را مهم‌ترين چالش در اجراي طرح تفکيک در مبداء دانست و خاطر نشان کرد: شناسايي و ساماندهي دوره‌گردها و افرادي که توانايي انجام قانوني تفکيک زباله خشک را دارا هستند ازجمله اقداماتي است که در اجراي موفق اين طرح صورت گرفته است.

وي تاکيد کرد: شهروندان بايد زباله ها را هر شب ساعت 21 (9 شب)در مخازن جمع آوري قرار دهند تا با مراجعه سريع کارگران خدمات شهري سازمان و تخليه مخازن، فرصتي به اين افراد براي پاره کردن کيسه هاي زباله يا به هم ريختن آن داده نشود.

منتظري در ادامه اظهار کرد:پسماندهاي خانگي و شهري درهمه نقاط کشور به عنوان مهم‌ترين موضوعات در مديريت شهري مطرح مي‌شود و مهم‌ترين راهکارعملياتي در اين حوزه،تفکيک در مبداء توليد ،اصلاح الگوي مصرف  و  استفاده از راهکارهاي نوين دفن زباله‌هاي شهري است که مي‌تواند حجم انبوه زباله‌ها را کاهش دهد.

 

تصاویر مرتبط