یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

صباغی شهردار قزوین:

یکی از گره های ترافیکی مهم شهر قزوین با احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس -نسیم شمال -اقبالیه باز می شود

صباغی شهردار قزوین گفت: با احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس_نسیم شمال_اقبالیه، یکی از گره های ترافیکی مهم شهر قزوین باز می شود.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی در آئین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس_نسیم شمال_اقبالیه از حرکت شجاعانه سپاه در مقابله با جنایات رژیم غاصب اسرائیل تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بزودی شاهد نابودی کامل رژیم جعلی اسراییل باشیم.

وی احداث این دو تقاطع غیرهمسطح با هدف تسهیل دسترسی از محور اقبالیه به جنوب و غرب قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: یکی از گره های بزرگ ترافیکی را در دو راهی همدان داریم، مطمئنا با احداث این تقاطع ها شاهد کاهش بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین عبوری در مسیر 9 استان از داخل شهر قزوین، کاهش سوانح، ایمنی سفرها و انتقال عبور خودروهای سنگین از داخل شهر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این مسیر یک پل سه طبقه، بالاگذر و زیرگذر احداث خواهد شد تا ۴۰ هزار تردد روزانه که ۲۰ هزار تردد آن مربوط به خودروهای سنگین است را از این مسیر منتقل کرده و زمینه آرامش ساکنین و کسبه این منطقه را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: احداث ابر پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) _آیت الله باریک بین (ره) منجر به تسهیل در تردد روزانه ۸۶ هزار خودرو شده است، با احداث ترانسفرها در پل دفاع مقدس، بار ترافیکی این مسیر نیز رفع خواهد شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه در مدت دو سال و نیم و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این تقاطع به یاد آتش نشان فداکار محمدجواد چگینی نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس سیاست های مجموعه مدیریت شهری قزوین ۴۴ تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین باید احداث شود که تاکنون ۲۳ تقاطع احداث شده است و ساخت سایر تقاطع ها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط