سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه مديريت استرس در خانه فرهنگ شهيد نواب صفوي برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، کارگاه آموزشي مديريت استرس،راهکارهاي عمومي برخورد و کاهش آن در خانه فرهنگ شهيد نواب صفوي برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، برجعلي، کارشناس مشاوره خانواده در اين کارگاه آموزشي گفت: استرس سيستم ايمني وعصبي انسان را درگير مي کند، بنابراين براي مديريت مناسب استرس بايد اطلاعات کاملي از اثرات جسماني، رواني، اجتماعي و رفتاري آن بايد داشته باشيم.
وي با بيان اين مطلب که استرس هميشه منفي نيست، اظهارکرد: استرس برخي اوقات مي‌تواند مثبت باشد و فرد را به تحرک وادار کند، بنابراين هدف از مديريت استرس افزايش توانمندي‌هاي افراد براي مقابله با آن است که کمک مي‌کند تا تفکرات منفي حاصل از شرايط استرس‌زا تأثيرات منفي خود را بر جسم و روان آنان بر جاي نگذارد.
وي هچنين به چگونگي کنار آمدن افراد با استرس و شيوه‌هاي مقابله با آن اشاره کرد و گفت: مديريت زمان، مديريت فشارهاي تحصيلي،آموزش رفتار جرات مند،حل مسئله، آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي سازگارانه از جمله راهکارهاي مناسب براي مقابله سازگارانه با استرس مي باشد.
 برجعلي مقابله با افكار غيرمنطقي، ورزش،تغذيه، داشتن دفتر يادداشت روزانه، نداشتن دوري كمال‌گرايي، آمادگي براي هرگونه تغيير، رفتن به تعطيلات، داشتن سرگرمي، سنجيدن محدويت‌ها، تعيين اهداف کوتاه و اولويت بندي مناسب براي کارها و در نظرگرفتن يك زنگ تفريح را از ديگر مهارت‌هاي مقابله‌اي سازگارانه با استرس برشمرد.
گفتني است، کارگاه آموزشي مديريت استرس با هدف کاهش تنش و اثرات مخرب آن بر جسم و ذهن، افزايش آرامش، رهايي و نشاط، افزايش سطح انرژي، سلامت و تعادل، افزايش توان رويارويي با مشکلات و چالش‌پذيري و افزايش قدرت تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي و تمرکز ذهن در خانه فرهنگ شهيد نواب صفوي برگزار شد.

 

 

 

تصاویر مرتبط